20 de jul. 2010

Activitats educatives de foment de la lectura a les escoles. Curs 2009-2010


Finalitzat el curs escolar, toca fer un moment de parada i reflexió respecte a com han funcionat les activitats educatives organitzades per l’Ajuntament, emmarcades dins del Pla de Foment de la Lectura, i que s’adrecen als centres educatius de la ciutat.

Apart de les valoracions que els centres ens han fet arribar, el passat dia 27 de maig es va dur a terme el seminari del grup BEP (professionals que porten les biblioteques escolars) coordinat pel Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu del Departament d'Educació. Van assistir també la directora de la Biblioteca Antoni Martín i dues tècniques d’Educació de l’Ajuntament.

Durant el seminari es va constatar la bona valoració que de manera genèrica es fa de les activitats portades a terme: Les visites a la Biblioteca, Taller de poesia, Setmana del misteri, aventura, diversitat o contes del món, Formació per a l’ús de la informació, Exposicions a la Biblioteca, La Fàbrica de contes, El Conte de la Fàbrica de contes, VII Concurs de petits contes, La història inacabada, Contacontes de gènere, Investigacions lletraferides, Els baguls de llibres, Els contes de Nadal al pessebre i Visites dels autors locals.

En l'activitat de "Micro obert" a les escoles, dins la programació dels actes organitzats a la Plaça de la Vila durant la jornada de Sant Jordi 2010, van participar alumnes de dos centres educatius. Van fer lectura de poemes (alguns d'ells treballats prèviament a través de l’activitat Tallers de poesia organitzada per la Biblioteca Antoni Martin), recomanació de llibres, representació de petits fragments i, fins i tot, van cantar i ballar la Sardana del Prat!

Cal destacar la bona acceptació de la proposta didàctica de Les Maletes Viatgeres, elaborada conjuntament per l’Ajuntament, les responsables de biblioteques escolars i la Biblioteca Antoni Martin.

Els objectis plantejats a l'inici de l'activitat eren promoure el gust per la lectura tant en els infants com en les seves famílies, conscienciar les famílies de la importància de llegir amb els seus fills i filles, establir lligams entre famílies i escola i afavorir la relació de plaer amb els llibres. Alhora ha permès guiar les famílies en la selecció de títols sobre temes d'interès i ajudar els pares i mares en la selecció d’obres adients per als seus fills i filles.

Aprofitem per agrair el suport i la col•laboració del professorat que ha impulsat i motivat l'alumnat i les seves famílies en la participació de les activitats realitzades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada